Dampoort en Rozemarijnbrug

Dampoort is pure horror voor de fietsers schrijven De Standaard en De Gentenaar vandaag. Ik had het er onlangs nog over. En toevallig kon ik gisteren eindelijk mijn vraag stellen in de commissie openbare werken en mobiliteit. Helaas was het antwoord niet wat ik gehoopt had. Eerst moet de Handelsdokbrug er sowieso komen. Maar daar is ook nog geen geld of een oplossing voor. Ondertussen wordt er wel nog verder bestudeerd wat het beste zou zijn: een ondertunneling of een overspanning ter hoogte van de sporen. Maar sowieso is ook daar nog geen geld voor, noch bij de stad, noch bij het Vlaams Gewest. Men mag dus rekenen dat (minstens) de komende 5 à 6 jaar daar geen fundamentele veranderingen zullen gebeuren. Ondertussen zijn er voor voetgangers en fietsers geen verdere veiligheidsmaatregelen gepland. Niet het antwoord waar ik op gehoopt had, uiteraard.

Ook over de Rozemarijnbrug heb ik een vraag gesteld. Ook een bijzonder drukke verkeersas, waar alle soorten verkeer mekaar kruist: voetgangers, fietsers, auto’s, trams, … Fietsonderdoorgangen zouden het voor fietsers die de Coupure volgen al wat veiliger kunnen maken. Helaas is de brug te laag, waardoor een fietsonderdoorgang niet kan. Toch is men nu terug aan het onderzoeken of er geen mogelijkheden zijn langs de waterkant. Wordt vervolgd dus.

Volgen! Delen!

Eén gedachte over “Dampoort en Rozemarijnbrug”

  1. dag lien,

    we zijn een goed jaar verder. al nieuws ondertussen? want mijn oudste dametje popelt om zelf te mogen fietsen daar. dat was ik je namelijk vergeten vragen op de picknick vorige week.

    grote groet,

    freek

Reacties zijn gesloten.